Львівські художники розповіли, як малювали мультфільм про ван Гога

logo
117061_lvivski_hudozhniki_rozpovili_jak_maljuval.jpeg


Над унікальним у світі повнометражним мультфільмом про ван Гога «З любов’ю Вінцент» працювали і львівські митці. Вони були серед тих 125 художників з різних країн світу.

Ці троє ‒ Ярослав Свірняк, Анастасія Бонішко та Віталій Мурин ‒ разом з художниками з 19 країн світу створили перший живописний англійсько-польський фільм на півтори години, в основі якого картини Вінсента ван Гога, що той малював перед смертю у французькому Овері.

Стрічка про смерть митця. Її розслідують рудобородий листоноша та його син Арман, які до цього позували ван Гогу. Мізкують, чи міг художник у липні 1890 року, вийшовши з дому із мольбертом й фарбами на пшеничне поле, вистрілити собі в груди.

«Головний герой приїжджає і спілкується з людьми, які знали ван Гога під час його життя і тоді, коли він помер. Це такий детектив. Розслідування», ‒ заінтригував співтворець мультфільму Ярослав Свірняк.

Творили у головному офісі BreakThruFilms. Митців спершу запрошували через соцмережі. Лише українців потрапило тринадцять.

«Відправила свої роботи, написала емейл. І навіть не сподівалася, що мені хтось щось відпише. Та буквально через три дні відписали і запросили до Вроцлава на тест. Я боялася, думала, що це треба буде екзамен здавати, але ні. Ми пробували там анімувати», ‒ розповіла співтворчиня мультфільму Анастасія Бонішко.

Режисери фільму Доротея Кобєля та Г’ю Велчмен спершу відзняли фільм з акторами на основі картин ван Гога. А вже наші художники це відео переносили у фарби, дотримуючись стилю Вінсента. І кожен намальований кадр, тобто окреме полотно, фотографували на камеру.

«Ми мусили «порухати» картину. Наприклад, є головний герой і він з кимось розмовляє в кафе. І от ми малюємо перший кадр, а потім він трішечки рухається. На міліметр. В право. Ми мусимо це все стирати і малювати в ідентичності мазок до мазка. Так само, тільки трішечки посунути. Тобто ми це все стирали і перемальовували ще раз», ‒ пояснила Настя.

«Одна секунда фільму займає 12 кадрів. Тих 12 кадрів ти можеш малювати приблизно декілька днів, якщо вони складні. Тож за декілька днів ти просто забуваєш, яким був перший кадр. Але цю стилістику художник мав тримати. І це найскладніше», ‒ додав співтворець мультфільму Віталій Мурин.

У хвилині таких кадрів 720. А весь фільм – це 65 тис. їх. Наші тринадцять митців створили тринадцять хвилин мультфільму.

«От зараз я можу сказати, що після тієї праці я зрозумів Вінсента ван Гога. Багато людей, коли дивляться на ван Гога ‒ і особливо, якщо вони не художники ‒ то думають, що цей чоловік просто собі щось «намазав-намазав, наклав фарби». А насправді, якщо ввійти глибше, то в його роботах дуже багато кольору і форма є. Все так серйозно! Тому ван Гог стільки і коштує, мабуть..», ‒ підсумував співтворець мультфільму Ярослав Свірняк.

«З любов’ю, Вінсент» з’явиться у кінотеатрах вже у листопаді. Подаватимуть його і на «Оскара».

А поділитися?