Знаменитий художник Анатолій Криволап подарував Львову свою картину

logo


Днями в Національному музеї ім. Андрея Шептицького відкрилась виставка «Музейна колекція» відомішого у світі українського художника, лауреата Національної премії України ім. Т. Шевченка – Анатолія Криволапа.

У день відкриття на виставку завітало більше тисячі відвідувачів. Під час церемонії відкриття стало відомо, що художник подарував музею свою картину. Твір «Вечірні рефлекси» 2014 року надалі буде представлений в експозиції «Українське мистецтво ХХ ст.».

«Вечірні рефлекси» будуть представлені в експозиції Національного музею

Це перша персональна виставка Анатолія Криволапа у Львові, вона відбулась у межах проекту Ukraine. The Best (героєм якого є Анатолій Криволап).

Анатолій Криволап очолює рейтинг найуспішніших українських художників. З 2010 по 2015 рік на вітчизняних та міжнародних аукціонах було придбано 18 картин його авторства. Так, у 2013 році на аукціоні сучасного мистецтва Phillips в Лондоні картину Криволапа «Кінь. Ніч» продали за понад $186 тис, що є рекордом для українських художників.

Картину «Кінь. Ніч» продали за понад $186 тис

Його роботи входять майже у всі зібрання найвідоміших українських колекціонерів сучасного мистецтва.

Усі арт-новації художник втілює у лише межах живопису, де головним персонажем є колір. Масштабні полотна досліджують його, експериментують із ним, творять унікальний та впізнаваний всесвіт художника.

На виставці «Музейна колекція» представлено понад 30 робіт митця із приватних колекцій та нові твори. Виставка триватиме до 17 жовтня.

Анатолій Криволап на відкритті виставки у Львові

ZAXID.NET зустрівся із художником та розпитав його про те, що, на його думку, відбувається у сучасному мистецтві України.

Дуже часто у медіа головним визначенням для вас є «найдорожчий художник України». Не дратує?

Я уже передратувався. Я б не сказав, що це для мене найбільша приємність, але я знаю, що таке стереотипи і про те, що побороти їх неможливо.

А в чому ви для себе самого «най» як художник?

Я – нормальний художник. Мені важко самому говорити про мою особливість, чи про переваги. Це було б необ’єктивним. Про це має говорити хтось, хто здатен аналізувати те, що я роблю.

Чи існує, на вашу думку, зараз в Україні вміння та можливість аналізувати сучасне мистецтво?

На жалі, це найбільша проблема України. У нас є мистецтвознавці, які чудово розуміються на мистецтві минулого. Є фахівці, які гарно пишуть про мистецтво. Але аналітика, на мій погляд та на погляд багатьох моїх колег відсутня повністю. У нас ніхто не може назвати хоча б одну постать, яка може аналізувати сучасне мистецтво. Є одиниці, які можуть хоча б розставити по напрямках художників.

Чим ви це пояснюєте? Брак освіти?

Так. У нашій освіті досі бракує знання сучасного мистецтва світу. Я вважаю, що потрібно поруч з академічним мистецтвознавством викладати й теоретичні досягнення ХХ та ХХІ століття. У нас дещо затягнулось класичне мистецтвознавство. Але проблема і в тому, що бракує тих, хто міг би це викладати. Думаю, що цим мали би займатись молоді люди, які пройшли школи у світових центрах сучасного мистецтва. Я думаю, що нам необхідно переформатувати освіту мистецтвознавців.

 

А художників?

З художниками відбувається усе так само. Думаю, що потрібно, не міняючи базової освіти, додати спеціальні курси, цикли лекцій, які б могли давати знання по сучасному мистецву, по його задачам, ідеологіям та сприйняттю. У нас відсутні такі спеціалісти. Але ж можна запрошувати світових фахівців, які могли б читати курси лекцій тощо.

Можна посилати власних фахівців у центри сучасного мистецтва. Це скоротило би час на пошуки для молодих митців. Я розумію їх шок, коли вони спочатку здобувають класичну освіту, а потім йдуть на виставку і бачать там щось зовсім інше. Вони не знають, що з цим всім робити. Вважаю, що глибокі знання сучасного мистецтва зараз є просто необхідними.

Що в сучасному мистецтві України вам найбільше імпонує?

Я б сказав, що найбільше мені подобається те, що коло є широким і кожен митець може знайти щось своє. Знайти свої власні засоби для самовираження. Це складно, бо коли поставлена конкретна задача, її можна просто взяти та виконати. А так потрібно знайти власну ідею. Проте мати широкий спектр можливостей – це найкраще, що ми маємо тепер.

У день відкриття на виставку завітало більше тисячі відвідувачів

Ваша виставка у Львові відкрита в звязку із презентацією альбому Ukraine. The Best. Хто для вас є український The Best?

Найбільша цінність цього альбому в тому, що кожен митець, як правило, знає представників свого виду мистецтва. Ми знаємо художникі, їх досягнення. Музиканти – музикантів тощо. Я знаю майже все, що стосується образотворчого мистетцві, а ця книжка дає можливість побачити усю панораму.

На першому етапі це можливість хоча б заочно познайомитись і відчути, що існує загальний мистецький шар. По-друге, ми знаємо, що завжди усі види мистецтва контактували між собою і це стимулювало розвиток кожного. У нас такого не було. Книга може стати першим кроком для такого взаємозбагачення.

Звичайно, можна говорити про те, що не всі туди потрапили. Наприклад, я вважаю що знакова фігура для Львова, художник Любомир Медвідь мав би там бути обовязково. Але ця перша спроба є надзвичайно важливою. Впевнений, що почнетсья новий процес взамного пізнання, який дозволить нам усім перейти на вищий рівень.

Фото: Національний музей у Львові