На світовій прем’єрі опери «Лис Микита» у Львові влаштували 3D-мапінг та польоти акробатів
Оперу для сімейного перегляду «Лис Микита» написав український композитор Іван Небесний на замовлення Львівського театру опери та балету. А режисер Василь Вовкун додав у свою постановку епатажу: повітряних акробатів та світлові спецефекти. Відтепер вистава буде у постійному репертуарі.
В основі опери «Лис Микита» Івана Небесного – славнозвісні пригоди героя поеми Івана Франка, де автор втілив в образах звірів – людей та їхні вади. Франковий твір адаптував у лібрето Василь Вовкун. Його ж і режисура.
«Настільки матеріал просто кричав про ті події, які відбуваються щодень у нашому житті, що я зрозумів, що це дуже актуалізований твір. Тому й взявся за написання лібрето», – розповів Василь Вовкун.
У мелодиці впізнаються народні мотиви. Чи не вперше з оперної сцени заграла трембіта.
«Щоб підкреслити український національний колорит, ми використали у вокальних партіях елементи західноукраїнських народних пісень, а також використали такі інструменти, як трембіта, бандура і ліра», – додав композитор Іван Небесний.
«Є народні українські теми, бо грають народні українські інструменти. Але загальний стиль, можливо, більше подібний на Бродвей і Голлівуд, ніж на Львів», – припустив диригент-постановник Теодор Кучар.
Львівська постановка зібрала митців з різних країн: світлове шоу, яке охопило не лише сцену, а й глядацький зал, вигадав литовський художник Арвідас Буйнаускас, балетмейстер – італієць Марчелло Алджері, а диригент-постановник американець Теодор Кучар, українець за походженням.
У сценографії Тадея Риндзака – не ліс, а швидше те, що могло б залишиться від нього після екологічної катастрофи. Костюми теж у стилі фентезі апокаліпсису, вважає художниця Ганна Іпатьєва. Розповідає: «Ми намагалися висвітлити у костюмах цю тему як тему екологічну, тему кліток, тіней, певних сутностей, які живуть в нас, сутностей тварин».
Оперу «Лис Микита» позиціонують як виставу для сімейного перегляду.