Один із найскандальніших фільмів останнього часу завершить фестиваль авторського кіно у Львові

logo


У неділю, 2 лютого, у Львові завершиться фестиваль акторського кіно від компанія Kinove. Протягом трьох днів у кінотеатрі «Коперник» можна було подивитись вісім фільмів, не надто звичних для українського прокату. Останній фестивальний день буде насиченим.

Румунський фільм «(Не)торкайся» Адіни Пінтіліе у 2018 році отримав «Золотого ведмедя» Берлінале. Таке рішення журі було названо сенсаційним. Режисерка також є художницею та директоркою фестивалю експериментального кіно у Бухаресті у Берліні також отримала приз за найкращий дебют.

Фільм розповідає історії трьох людей, які однаково нездатні доторкнутися один до одного і через жагу інтимності працюють над тим, щоб подолати старі стереотипи, механізми захисту і табу, «перерізати пуповину» і, нарешті, бути вільними. Режисерка разом зі своїми персонажами досліджує близькість.

Герої картини – Лаура, Томас і Крістіан – дозволяють камері заглянути в найпотаємніші куточки свого внутрішнього світу. Вони намагаються змінити звичні моделі поведінки, щоб знайти баланс між внутрішнім комфортом та навколишньою дійсністю і стати, нарешті, вільними. Фільм розповідає про те, як знайти близькість найнесподіванішим чином і як полюбити іншого, не втративши при цьому себе.

«(Не) торкайся» – фільм, що балансує на межі документального та ігрового кіно. Він розповідає про незвичних людей. Вони намагаються подолати травми, завдані їм іншими людьми та природою. А ще це спроба поговорити про стереотипи та намагання світу звести усі тонкощі та нюанси до чорно-білої палітри.

Фільм є доволі шокуючим видовищем. Він відвертий, у ньому багато болю, щирості, а персонажі розриваються між стражданням та задоволенням.

Герої не грають ролі, а існують у просторі картини надзвичайно природно і водночас ніби через силу. А ідеально сконструйований простір та саундтрек нагадують про ігрову природу картини.

Останнім часом практично на всіх великих фестивалях Румунія презентує зразки радикального, новаторського та свіжого кіно. Проте картина Адіни Пінтіліе займає зовсім іншу нішу та стоїть дещо осторонь румунської «нової хвилі».

Можливо, їй вдасться створити якийсь новий кінофеномен, як це сталося свого часу зі «Смертю пана Лазареску». Побачимо та зачекаємо бодай другого фільму режисерки. А тим часом варто не пропустити нагоди подивитись її, без сумніву, непересічний дебют.

А ще у цей же день покажуть ще один хіт того ж Берлінале (та великої кількості інших фестивалів)– драму з Північної Македонії «Бог існує, її ім’я – Петрунія» Теони Струґар Мітевської та безкомпромісну картину Алехандро Ландеса «Монос». Яку Колумбія висувала на «Оскар».